하루1패턴

I'm interested in~ <쉬운 영어 하루1패턴 #02>

Noteworthy 2020. 5. 18. 22:00

 

 

 

Patterns#02

 

~관심이 있다

I'm interested in ~

 

 

A: What are you most interested in?
A: 가장 관심있는 것은 무엇인가요?

B: I'm interested in playing tennis.
B: 테니스에 관심이 있어요.

A: Aren't you interested in any other sports?
A: 다른 스포츠에는 관심 없나요?

B: No. Not really actually.
B: 네. 사실 관심 없어요.

 

 


 

I'm interested in~ 패턴을 이용해서 아래예문을 소리내서 읽어보세요:)

 

1. 저는 여행에 관심이 있어요

▶ I'm interested in travelling

2. 저는 당신의 조언에 관심이 있어요

▶ I'm interested in your advice

3. 저는 당신의 계획에 관심이 있어요 

▶ I'm interested in your plans

4. 저는 체조수업에 관심이 있어요 

▶ I'm interested in taking gymnastics classes

5. 저는 음악듣는것에 관심이 있어요

 I'm interested in listening to music

 


 

I'm interested in 패턴을 이용해서 아래 문장을 완성해 보세요:)

 

 

 

1. 저는 여행에 관심이 있어요

▶ I'm interested in ______________


2. 저는 당신의 조언에 관심이 있어요

▶ __________________________________


3. 저는 당신의 계획에 관심이 있어요 

▶ __________________________________


4. 저는 체조수업에 관심이 있어요 

▶ __________________________________


5. 저는 음악듣는것에 관심이 있어요

▶ __________________________________

 



I'm interested in 패턴을 이용해서 자신만의 문장을 만들어 보세요:)

 


1. ▶ I'm interested in ______________

 


2. ▶ __________________________________

 


3. ▶ __________________________________

 


4. ▶ __________________________________

 


5. ▶ __________________________________

 

 


Slow and steady wins the race!

꾸준함이 승리한다!

 

감사합니다.